A webáruház futárszolgálat integráció segítségével jelentősen csökkenthetjük MagneShop webáruházunkban megrendelt termékek kiszállításával kapcsolatos adminisztrációs teendőinket.
A futárszolgálat integrációnak köszönhetően használhatjuk a vásárlók körében egyre népszerűbb átvevőpontos szállítási módokat, a rendelésekből elkészíthetjük a futárszolgálat rendszerébe betölthető export fájlokat, illetve egyes futárszolgálatok (FoxPost, MPL, GLS, DPD) esetében az ügyfélszoftvereik API integrációja is megvalósult, így a tömeges export fájl előállítása és betöltése helyett a webáruház adminisztrációs felületén egy gombnyomással átküldhetjük az adatok a futárszolgálatok ügyfélszoftverébe.
Átvevőpontos szállítási módok
A bérelhető webáruház rendszerünkben lehetőség van több integrált átvevőpontos szállítási mód (FoxPost csomagautomata, Pick Pack Pont, GLS csomagpont, DPD csomagpont, MPL csomagautomata, MPL postapont, MPL postán maradó csomag, TRANS-O-FLEX csomagpont) használatára is.
Megrendeléskor ezen szállítási módokat választva az ügyfél egy legördülő listából választhat az átvevőhelyek közül. Az átvevőhelyek listáját a rendszer automatikusan frissíti.
Lehetőség van saját átvevőpontok kezelésére is. Amennyiben ügyfeleink a vásárolt termékeket több helyen is át tudják venni személyesen, akkor külön szállítási módok rögzítése helyett használhatjuk az átvevőpontokat. Több címet is rögzíthetünk, és megrendelés folyamán ezt a szállítási módot választva az ügyfél egy legördülő listából választhatja ki a rögzített átvevőpontotok közül a neki megfelelőt.
Futárszolgálat export
A futárszolgálat export funkció használatával a kijelölt rendelésekből elkészíthetjük a kiválasztott szállító cég rendszerébe betölthető export fájlokat.
Minden futárszolgálat, és szállítócég más-más szerkezetű tömeges betöltő fájlt használ a rendelés adatok átvételévez. A beépített futárszolgálat export lehetőségek száma folyamatosan bővül, jelenleg a GLS, G4S, MPL, FoxPost, Pick Pack Pont, Sprinter, DPD, TRANS-O-FLEX rendszereibe betölthető fájlok előállítására van lehetőség.
Csomagfeladás
A csomagfeladás funkcióval a tömeges export fájl előállítása és betöltése helyett a webáruház adminisztrációs felületén egy gombnyomással átküldhetjük az adatok a futárszolgálatok rendszerébe.
Foxpost integráció
Amennyiben használjuk a FoxPost csomagautomata, vagy a FoxPost házhozszállítás szállítási módokat, használhatjuk a csomagfeladás funkciót is a FoxPost WebAPI integráció segítségével. Lehetőség van egyedi vagy tömegyes csomagfeladásra, csomagcímke nyomtatásra, csomag törlésre, illetve csomagstátusz lekérdezésre.
A FoxPost WebAPI használatához a webáruház admin felületén be kell állítanunk az API híváshoz szükséges alábbi paramétereket: Basic auth username (API felhasználónév), Basic auth password (API jelszó), illetve API-key (API-kulcs).
Az API híváshoz szükséges paraméterek a foxpost.hu oldalra belépve, a Beállítások aloldal tetején a "Webapi információk" alatt találhatók.
Beállítható, hogy megváltozzon-e a rendelés állapota sikeres csomagfeladás után, ha igen milyen státuszra változzon, és a rendszer küldjön-e értesítő e-mailt az ügyfélnek a csomagfeladásról, és a rendelés állapotának megváltozásáról.
Ha a rendelés FoxPost szállítási móddal került leadásra, úgy a rendelések kezelésénél megjelenik a "FoxPost rendelésátadás" funkció. Itt a lap tetején látható táblázatban jelennek meg a sikeres, és esetleg sikertelen csomagfeladási műveletek.
A "FoxPost - Rendelésátadás" gombbal tudjuk a rendelést átküldeni a FoxPost rendszerébe. Ki tudjuk nyomtatni a csomagcímkét, le tudjuk kérdezni a csomag státuszát, illetve lehetőség van az átküldött de még nem feladott csomagok törlésére FoxPost rendszeréből.
Csomagfeladásra nem csak rendelésenként, hanem tömegesen is lehetőség van. A rendelések menüpontban a "Csomagfeladás" alatt elérhető "FoxPost csomagfeladás" lehetőségre kattintva a kijelölt rendeléseket csoportosan át tudjuk adni a FoxPost rendszerébe, illetve a beállíthatjuk, hogy a csomagfeladás után a rendszer automatikusan letöltse a csomagcímkéket PDF formátumban, melyeket kinyomtathatunk.
GLS integráció
Amennyiben a GLS futárszolgálat szolgáltatásait vesszük igénybe, el kell végezni a MyGLS API integrációhoz szükséges beállításokat. Meg kell adni a MyGLS bejelentkezési e-mail címet, jelszót és a GLS ügyfélszámot. Beállítható, hogy az utánvét összeget 5 Ft-ra kerekítse, illetve meg kell adnunk a feladó adatait.
Beállítható, hogy kérünk-e címke nyomtatást. Ha igen, akkor a rendszer az adatokat beküldi a GLS rendszerébe, ott megkapja a csomagszámot, elkészül a címke amit PDF-ben kinyomtathatunk, vagy letölthetünk. Ha nem, akkor csak beküldi az adatokat a GLS rendszerébe de még nem kap csomagszámot, ott lehet majd kinyomtatni a címkét.
Beállítható a nyomtató sablon, kiválaszthatóak az alapértelmezett szolgáltatások, illetve beállítható, hogy megváltozzon-e a rendelés állapota sikeres csomagfeladás után, ha igen milyen státuszra változzon, és a rendszer küldjön-e értesítő e-mailt az ügyfélnek a csomagfeladásról, és a rendelés állapotának megváltozásáról.
Amennyiben engedélyezve van a GLS futárszolgálat integráció, akkor a rendelések kezelésénél megjelenik a "GLS csomagfeladás" fül. Itt a lap tetején látható táblázatban jelennek meg a sikeres, és esetleg sikertelen csomagfeladási műveletek.
A "GLS - Csomagfeladás" gombra kattintva megjelennek az alapértelmezett beállítások, melyeket ha szükséges módosíthatunk, majd a "GLS - Csomagfeladás elküldése" gombbal tudjuk az adatokat betölteni a GLS rendszerébe.
Amennyiben a "Címke nyomtatás" igenre van állítva, akkor a rendszer az adatokat beküldi a GLS rendszerébe, ott megkapja a csomagszámot, elkészül a címke amit PDF-ben kinyomtathatunk, vagy letölthetünk. Ha nemre van állítva, akkor csak beküldi az adatokat a GLS rendszerébe de még nem kap csomagszámot, ott lehet majd kinyomtatni a címkét.
Csomagfeladásra nem csak rendelésenként, hanem tömegesen is lehetőség van. A rendelések menüpontban a "Csomagfeladás" alatt elérhető "GLS csomagfeladás" lehetőségre kattintva a kijelölt rendeléseket csoportosan át tudjuk adni a GLS rendszerébe.
MPL API integráció
Amennyiben a MPL szolgáltatásait vesszük igénybe, el kell végezni az integrációhoz szükséges beállításokat. Meg kell adnunk a vevőkódot (egy 10 számjegyű számsor 00-val kezdődik), és a megállapodásszámot (egy 8 számjegyű számsor) melyek a postai szerződésében találhatók meg. Meg kell adnunk az API kulcspárt. A szolgáltatás használata regisztrációhoz kötött, az API-key és API-secret adatokat a postai regisztráció visszaigazolása után az MPL Fejlesztői portálján találja meg.
Ki kell választani a postai szerződésnek megfelelő csomagtípust (jellemzően az MPL Üzleti csomag). Be kell állítanunk, hogy a csomag átvevőjétől beszedett árufizetési összeg (utánvét) a csomag feladója által megadott, szerződéses megállapodásnak megfelelő, alapértelmezett bankszámlaszámra kerül átutalásra, vagy készpénzben kerül kifizetésre a csomag feladójának. Amennyiben az utánvét összeg bankszámlaszámra kerül átutalásra, meg kell adni a szerződéses megállapodásnak megfelelő bankszámlaszámot. Ki kell választanunk a csomagfeladáshoz használt címirat típust, illetve beállíthatjuk, hogy a MPL teszt (sandbox)-, vagy éles rendszerét használjuk.
Be kell állítanunk a feladó és kapcsolattartó adatait, valamint beállíthatjuk a csomagfeladás alapértelmezett adatait, melyek a csomagfeladásnál automatikusan kitöltésre kerülnek, de ha szükséges módosíthatók. Az alapértelmezett adatok között beállíthatjuk, hogy a csomagfeladás után a rendszer automatikusan letölti és megjeleníti a PDF formátumú nyomtatható csomagcímkét, az alapértelmezett csomagméretet, az alapértelmezett csomagőrzési időt, illetve kiválaszthatjuk az alapértelmezett extra szolgáltatásokat.
Beállítható, hogy megváltozzon-e a rendelés állapota sikeres csomagfeladás után, ha igen milyen státuszra változzon, és a rendszer küldjön-e értesítő e-mailt az ügyfélnek a csomagfeladásról, és a rendelés állapotának megváltozásáról.
Amennyiben engedélyezve van a MPL futárszolgálat integráció, akkor a akkor a rendelések kezelésénél megjelenik a "MPL csomagfeladás" fül. Itt a lap tetején látható táblázatban jelennek meg a sikeres, és esetleg sikertelen csomagfeladási műveletek.
A "MPL - Csomagfeladás" gombra kattintva megjelennek az alapértelmezett beállítások, melyeket ha szükséges módosíthatunk, majd a "MPL - Csomagfeladás elküldése" gombbal tudjuk az adatokat betölteni a MPL rendszerébe. A betöltött, de még le nem zárt csomagokat törölhetjük, vagy kinyomtathatjuk a csomagcímkét.
Csomagfeladásra nem csak rendelésenként, hanem tömegesen is lehetőség van. A rendelések menüpontban a "Csomagfeladás" alatt elérhető "MPL csomagfeladás" lehetőségre kattintva a kijelölt rendeléseket csoportosan át tudjuk adni a MPL rendszerébe.
A napi feladások végén szükséges a jegyzékzárás, ami így az összes feladásra feldolgozott küldemény adatát tartalmazza. A "MPL Jegyzékzárás" gombbal tudjuk lezárni a napi feladást, illetve a jegyzékzárás végeztével letölteni vagy kinyomtatni a feladójegyzéket. A feladójegyzéket tartalmazó PDF a böngésző új lapján jelenik meg. Amennyiben több rendelés adatait adjuk át, a "MPL Jegyzékzárás" gombot az utolsó csomag feladása után nyomjuk meg, ugyanis ekkor az összes betöltött de még át nem adott csomag lezárásra kerül. A jegyzékzárás elindítható a rendelések menüpontban a "Csomagfeladás" gomb alatt elérhető "MPL Jegyzékzárás" lehetőségre kattintva is.
Packeta integráció
Amennyiben a Packeta csomagfeladás szolgáltatást vesszük igénybe, el kell végezni az integrációhoz szükséges beállításokat. Meg kell adnunk az API kulcsot és API jelszót melyek a Packeta fiókunkba bejelentkezve, a Felhasználói támogatás menüpont alatt találhatók meg.
Amennyiben a Packeta rendszerében több feladót használunk, be kell állítanunk a csomagfeladásnál használható feladót. Webáruház/feladó jelzése a Packeta fiókunkban a Felhasználói információk menüpont alatt a Feladók menüpontban található meg.
Ha nem csak a Packeta átvevőhelyek, hanem a házhozszállítás szolgáltatást is használjuk meg kell adnunk a szállítópartner Packeta rendszerében használt ID azonosítója. Ha a szállítópartner ID azonosítója nincs megadva, akkor csomagfeladásnál csak a Packeta átvevőhelyekre leadott megrendelések kerülnek átadásra.
Illetve be kell állítanunk a címke nyomtatásnál használt a címke méretet.
Beállítható, hogy megváltozzon-e a rendelés állapota sikeres csomagfeladás után, ha igen milyen státuszra változzon, és a rendszer küldjön-e értesítő e-mailt az ügyfélnek a csomagfeladásról, és a rendelés állapotának megváltozásáról.
Amennyiben engedélyezve van a Packeta futárszolgálat integráció, akkor a akkor a rendelések kezelésénél megjelenik a "MPL csomagfeladás" fül. Itt a lap tetején látható táblázatban jelennek meg a sikeres, és esetleg sikertelen csomagfeladási műveletek.
A "Packeta - Csomagfeladás" gombra kattintva megjelennek az alapértelmezett beállítások, melyeket ha szükséges módosíthatunk, majd a "Packeta - Csomagfeladás elküldése" gombbal tudjuk az adatokat betölteni a Packeta rendszerébe. A betöltött csomagokat törölhetjük, vagy kinyomtathatjuk a csomagcímkét.
Csomagfeladásra nem csak rendelésenként, hanem tömegesen is lehetőség van. A rendelések menüpontban a "Csomagfeladás" alatt elérhető "Packeta csomagfeladás" lehetőségre kattintva a kijelölt rendeléseket csoportosan át tudjuk adni a Packeta rendszerébe.
DPD integráció
Amennyiben a DPD futárszolgálat szolgáltatásait vesszük igénybe, el kell végezni az integrációhoz szükséges beállításokat. Meg kell adnunk a DPD API felhasználónevünket, és jelszavunkat, mely adatokat a DPD-től kapjuk meg.
Beállíthatjuk a csomagfeladás alapértelmezett adatait, megadhatunk egy rendelésszám prefixet, mely karakterekkel kiegészül a DPD-nek átadott rendelés sorszáma, és beállíthatjuk, hogy használjuk-e a Delta szerviz szolgáltatást. Delta szerviz szolgáltatás használata esetén beállíthatjuk a feladó alapértelmezett adatait, melyek a csomagfeladásnál automatikusan kitöltésre kerülnek, de ha szükséges módosíthatók.
Amennyiben engedélyezve van a DPD futárszolgálat integráció, akkor a rendelések kezelésénél megjelenik "DPD csomagfeladás" funkció. Itt a lap tetején látható táblázatban jelennek meg a sikeres, és esetleg sikertelen csomagfeladási műveletek.
A "DPD - Csomagfeladás" gombra kattintva megjelennek az alapértelmezett beállítások, melyeket ha szükséges módosíthatunk, majd a "DPD - Csomagfeladás elküldése" gombbal tudjuk az adatokat betölteni a DPD rendszerébe. A betöltött, de még át nem adott csomagokat törölhetjük, vagy kinyomtathatjuk a csomagcímkét, illetve a DPD Weblabel felületen keresztül módosíthatjuk azokat.
A feladott csomagokat "DPD Adatküldés" gombbal tudjuk véglegesíteni a DPD rendszerében. Amennyiben több rendelés adatait is átadjuk, a "DPD Adatküldés" gombot elég az utolsó csomag feladása után megnyomni, ugyanis ekkor az összes betöltött, de még át nem adott csomag átadásra kerül.