A futárszolgálat integráció segítségével jelentősen csökkenthetjük MagneShop webáruházunkban megrendelt termékek kiszállításával kapcsolatos adminisztrációs teendőinket.
A futárszolgálat integrációnak köszönhetően használhatjuk a vásárlók körében egyre népszerűbb átvevőpontos szállítási módokat, a rendelésekből elkészíthetjük a futárszolgálat rendszerébe betölthető export fájlokat, illetve egyes futárszolgálatok (FoxPost, DPD, WWA) esetében az ügyfélszoftvereik API integrációja is megvalósult, így a tömeges export fájl előállítása és betöltése helyett a webáruház adminisztrációs felületén egy gombnyomással átküldhetjük az adatok a futárszolgálatok ügyfélszoftverébe.
Átvevőpontos szállítási módok
A MagneShop webáruház rendszerben lehetőség van több integrált átvevőpontos szállítási mód (FoxPost csomagautomata, Pick Pack Pont, GLS csomagpont, DPD csomagpont, MPL csomagautomata, MPL postapont, MPL postán maradó csomag, TRANS-O-FLEX csomagpont, WWA Pickup csomagpont) használatára is.
Megrendeléskor ezen szállítási módokat választva az ügyfél egy legördülő listából választhat az átvevőhelyek közül. Az átvevőhelyek listáját a rendszer automatikusan frissíti.

Lehetőség van saját átvevőpontok kezelésére is. Amennyiben ügyfeleink a vásárolt termékeket több helyen is át tudják venni személyesen, akkor külön szállítási módok rögzítése helyett használhatjuk az átvevőpontokat. Több címet is rögzíthetünk, és megrendelés folyamán ezt a szállítási módot választva az ügyfél egy legördülő listából választhatja ki a rögzített átvevőpontotok közül a neki megfelelőt.
Futárszolgálat export
A futárszolgálat export funkció használatával a kijelölt rendelésekből elkészíthetjük a kiválasztott szállító cég rendszerébe betölthető export fájlokat.

Minden futárszolgálat, és szállítócég más-más szerkezetű tömeges betöltő fájlt használ a rendelés adatok átvételévez. A beépített futárszolgálat export lehetőségek száma folyamatosan bővül, jelenleg a GLS, G4S, MPL, FoxPost, Pick Pack Pont, Sprinter, DPD, TRANS-O-FLEX, WWA rendszereibe betölthető fájlok előállítására van lehetőség.
Csomagfeladás
A csomagfeladás funkcióval a tömeges export fájl előállítása és betöltése helyett a webáruház adminisztrációs felületén egy gombnyomással átküldhetjük az adatok a futárszolgálatok rendszerébe.
Foxpost integráció
Amennyiben használjuk a FoxPost csomagautomata szállítási módot, meg kell adnunk a FoxPost API felhasználónevünket, és jelszavunkat, mely adatokat a FoxPost-tól kapjuk meg, a rendszerintegrációról szóló tájékoztató levélben.
Ha a rendelés FoxPost szállítási móddal került leadásra, úgy a rendelések kezelésénél megjelenik a "FoxPost rendelésátadás" funkció. Itt a lap tetején látható táblázatban jelennek meg a sikeres, és esetleg sikertelen csomagfeladási műveletek.
A "FoxPost - Rendelésátadás" gombbal tudjuk a rendelést átküldeni a FoxPost rendszerébe. Lehetőség van az átküldött megrendelés törlésére FoxPost rendszeréből, ha az állapota még "Új megrendelés".
DPD integráció
Amennyiben a DPD futárszolgálat szolgáltatásait vesszük igénybe, el kell végezni az integrációhoz szükséges beállításokat. Meg kell adnunk a DPD API felhasználónevünket, és jelszavunkat, mely adatokat a DPD-től kapjuk meg.
Beállíthatjuk a csomagfeladás alapértelmezett adatait, megadhatunk egy rendelésszám prefixet, mely karakterekkel kiegészül a DPD-nek átadott rendelés sorszáma, és beállíthatjuk, hogy használjuk-e a Delta szerviz szolgáltatást. Delta szerviz szolgáltatás használata esetén beállíthatjuk a feladó alapértelmezett adatait, melyek a csomagfeladásnál automatikusan kitöltésre kerülnek, de ha szükséges módosíthatók.
Amennyiben engedélyezve van a DPD futárszolgálat integráció, akkor a rendelések kezelésénél megjelenik "DPD csomagfeladás" funkció. Itt a lap tetején látható táblázatban jelennek meg a sikeres, és esetleg sikertelen csomagfeladási műveletek.
A "DPD - Csomagfeladás" gombra kattintva megjelennek az alapértelmezett beállítások, melyeket ha szükséges módosíthatunk, majd a "DPD - Csomagfeladás elküldése" gombbal tudjuk az adatokat betölteni a DPD rendszerébe. A betöltött, de még át nem adott csomagokat törölhetjük, vagy kinyomtathatjuk a csomagcímkét, illetve a DPD Weblabel felületen keresztül módosíthatjuk azokat.
A feladott csomagokat "DPD Adatküldés" gombbal tudjuk véglegesíteni a DPD rendszerében. Amennyiben több rendelés adatait is átadjuk, a "DPD Adatküldés" gombot elég az utolsó csomag feladása után megnyomni, ugyanis ekkor az összes betöltött, de még át nem adott csomag átadásra kerül.
GLS integráció
Amennyiben a GLS futárszolgálat szolgáltatásait vesszük igénybe, el kell végezni az integrációhoz szükséges beállításokat. Meg kell adni a GLS felhasználónevet, jelszót és Sender ID-t. Beállítható, hogy az utánvét összeget 5 Ft-ra kerekítse, illetve meg kell adnunk a feladó adatait.
Beállítható, hogy kérünk-e címke nyomtatást. Ha igen, akkor a rendszer az adatokat beküldi a GLS rendszerébe, ott megkapja a csomagszámot, elkészül a címke amit PDF-ben kinyomtathatunk, vagy letölthetünk. Ha nem, akkor csak beküldi az adatokat a GLS rendszerébe de még nem kap csomagszámot, ott lehet majd kinyomtatni a címkét.
Beállítható a nyomtató sablon, kiválaszthatóak az alapértelmezett szolgáltatások, illetve beállítható, hogy megváltozzon-e a rendelés állapota sikeres csomagfeladás után, ha igen milyen státuszra változzon, és a rendszer küldjön-e értesítő e-mailt az ügyfélnek a csomagfeladásról, és a rendelés állapotának megváltozásáról.
Amennyiben engedélyezve van a GLS futárszolgálat integráció, akkor a rendelések kezelésénél megjelenik a "GLS csomagfeladás" fül. Itt a lap tetején látható táblázatban jelennek meg a sikeres, és esetleg sikertelen csomagfeladási műveletek.
A "GLS - Csomagfeladás" gombra kattintva megjelennek az alapértelmezett beállítások, melyeket ha szükséges módosíthatunk, majd a "GLS - Csomagfeladás elküldése" gombbal tudjuk az adatokat betölteni a GLS rendszerébe.
Amennyiben a "Címke nyomtatás" igenre van állítva, akkor a rendszer az adatokat beküldi a GLS rendszerébe, ott megkapja a csomagszámot, elkészül a címke amit PDF-ben kinyomtathatunk, vagy letölthetünk. Ha nemre van állítva, akkor csak beküldi az adatokat a GLS rendszerébe de még nem kap csomagszámot, ott lehet majd kinyomtatni a címkét.
WWA integráció
Amennyiben a WWA futárszolgálat szolgáltatásait vesszük igénybe, el kell végezni az integrációhoz szükséges beállításokat. Meg kell adnunk a WWA ügyfélszoftver API felhasználói azonosítónkat, és a biztonsági kulcsot, mely adatokat a WWA ügyfélszolgálatától kapjuk meg. Beállíthatjuk az SMS értesítés kérés alapértelmezett értékét, mely a csomagfeladásnál automatikusan kitöltésre kerül, de ha szükséges módosítható.
Amennyiben engedélyezve van a WWA futárszolgálat integráció, akkor a rendelések kezelésénél megjelenik a "WWA csomagfeladás" funkció. Itt a lap tetején látható táblázatban jelennek meg a sikeres, és esetleg sikertelen csomagfeladási műveletek.
A "WWA - Csomagfeladás" gombra kattintva megjelennek az alapértelmezett beállítások, melyeket ha szükséges módosíthatunk, majd a "WWA - Csomagfeladás elküldése" gombbal tudjuk az adatokat betölteni a WWA rendszerébe.