Magyarországon is egyre népszerűbbek a készpénzmentes fizetési megoldások. Az online vásárlók körében a bankkártyás fizetés mára az egyik legelterjedtebb fizetési mód lett, így szinte elengedhetetlen hogy a webáruház tulajdonos biztosítsa ezt a lehetőséget a vásárlói számára.
A MagneShop webáruház rendszer lehetőséget biztosít többféle online bankkártyás fizetés mód használatára.
A magyar hatályos rendelkezések alapján a bankkártyás fizetéshez mindig egy bank felügyelete szükséges. Ez azt jelenti, hogy a vásárlás véglegesítése előtt a bankkártyás fizetéskor a vásárló automatikusan a bank, vagy a bankfüggetlen online fizetési szolgáltató saját bankkártyás fizetési oldalára jut, és ott végzi el a hitelesítést, majd ez után visszakerül a webáruházba.
Az Európai Unióban 2021. január 1-től az interneten bankkártyával történő fizetés során kötelező az úgynevezett erős ügyfél hitelesítés melynek célja, hogy az online bankkártyás fizetéseket még biztonságosabbá tegye. A hitelesítés általában két módon történhet, a mobilbankon keresztül, vagy az internetes vásárlási kód és SMS-ben kapott jelszó megadásával.
A webáruház rendszer csupán a lehetőséget tudja megadni ahhoz, hogy webshopjában bankkártyás fizetés legyen. A tényleges használathoz szükség van a webáruház üzemeltetője és a választott bank vagy fizetési szolgáltató közötti megállapodásra, ez a webáruháztól független. A megállapodás megkötése után kerülnek a webáruház üzemeltetőjéhez azok az adatok, melyeket a webáruház adminisztrációs felületén kell beállítani az adott online bankkártyás fizetési mód használatához.
Az online fizetési módok folyamatosan bővülő "beépített" fizetési módok, engedélyezhetjük, vagy letilthatjuk használatukat, illetve módosíthatjuk a beállításaikat. A fizetési szolgáltatótól kapott azonosító adatok beállításán kívül megadhatjuk a fizetési mód leírását, amit a vásárlók az fizetési mód kiválasztásnál az adott online fizetési mód neve alatt láthatnak. Fizetési módonként megadható a megrendelés véglegesítése előtt, illetve a megrendelés visszaigazoló oldalon és a visszaigazoló email-ben megjelenő szöveges információ. Beállíthatjuk, hogy a rendelés állapota milyen státuszra változzon sikeres fizetés után.
Az online bankkártyás fizetési módok tesztelésének idejére beállíthatjuk, hogy az adott fizetési mód csak a kiválasztott vevőnél legyen engedélyezett. Így a teszt időszakban csak a kiválasztott vásárló adataival bejelentkezve érhető el a bankkártyás fizetési mód, a webáruház többi látogatója számára nem lesz elérhető.
SimplePay integráció
SimplePay fizetési mód esetén a fizetési mód választásnál a rendszer automatikusan jeleníti meg az előírt logót a SimplePay fizetési tájékoztatóra mutató linkkel, illetve az adattovábbítási nyilatkozatot. SimplePay fizetésnél harmadik félnek kerülnek átadásra a megrendelési/vásárlói adatok, ezért a fizetési mód választásnál megjelenő adattovábbítási nyilatkozatot a vásárlónak checkbox bejelölésével kifejezetten el kell fogadnia. Az adattovábbítási nyilatkozat szövegében az általános beállítások menüpontban beállított üzemeltető adatok jelennek meg.
Meg kell adnunk a SimplePay-től HUF, EUR, és USD fizetéshez kapott kereskedői azonosítókat (MERCHANT), illetve hash kódokat (titkos kulcs, SECRET_KEY).
A helyes működés érdekében továbbá fontos, hogy a SimplePay adminisztrációs felületén bejelentkezve a Fiókkezelő - Technikai adatok menüpont alatt az IPN URL mezőbe másoljuk be a webáruház admin felületén a SimplePay fizetési mód karbantartásban az IPN URL: mellett található URL-t.
Megadhatjuk, hogy a SimplePay fizetési oldalán megjelenjenek-e a rendelési tételek, továbbá be kell állítanunk, hogy a rendelés állapota milyen státuszra változzon függőben lévő, illetve sikeres fizetés után.
Barion integráció
A Barion online fizetési mód használatához a Barion honlapján nyitnunk kell egy Barion tárcát, majd a Barion tárcánkban létre kell hoznunk egy Barion elfogadóhelyet.
A Barion elfogadóhely beállításainál meg kell adnunk az elfogadóhely (vagyis a webáruházunk) nevét, rövid leírását, a fizetési oldalon megjelenő logót, az elfogadóhely kategóriáját.
Továbbá meg kell adnunk az elfogadóhely URL-jét, vagyis webáruházunk URL címét. Az űrlapon található "Elfogadóhely visszahívási URL-je" és "Elfogadóhely visszatérési URL-je" mezőket hagyjuk üresen, mivel ezek az adatok a fizetés alkalmával kerülnek elküldésre a Barion rendszerébe.
A Barion elfogadóhely létrehozása után a webáruház adminisztrációs felületén a "Titkos azonosító (POS Key):" mezőbe meg kell adnunk a Barion elfogadóhely titkos azonosítóját (más néven POS Key). Ez a Barion tárcában az Elfogadóhely kezelésénél az elfogadóhely részleteinél található. Illetve meg kell adnunk a Barion regisztráció alkalmával megadott email címet.
Engedélyezhetjük, vagy letilthatjuk a Barion Pixel használatát. A Barion Pixel engedélyezése esetén meg kell adni a Barion Pixel Azonosítót (Pixel ID). Ez a Barion tárcában az Elfogadóhely kezelésénél az elfogadóhely részleteinél található. Jelenleg a kártyacsalások megelőzését szolgáló Alap (Base) Barion Pixel használható.
Beállíthatjuk, hogy a fizetési oldalon megjelenjenek-e a rendelési tételek, vagy csak az összesítés, illetve hogy teszt-, vagy éles módban használjuk a rendszert.
CIB bankkártyás fizetés integráció
Meg kell adnunk a banktól kapott PID boltazonosítót, ha van EUR fizetésekhez kapott PID boltazonosítót (EUR), beállíthatjuk, hogy teszt-, vagy éles módban használjuk a rendszert, illetve fel kell töltenünk a teszt-, majd tesztüzem után az éles .des végződésű titkosító kulcs fáj.
A CIB Bank nagy hangsúlyt fektet a tesztelésre. A Bank munkatársai tesztvásárlást hajtanak végre, melynek során meggyőződnek arról, hogy a webáruház megfelel minden technikai és üzleti jellegű feltételnek. Sikeres banki tesztet követően a bank engedélyezi a kereskedőnek az éles banki eCommerce rendszer használatát.
Tekintettel arra, hogy a vásárló mindennemű kapcsolatot megszakít a webáruházzal a fizetés idejére, elképzelhető, hogy (jellemzően technikai hiba miatt) nem is kerül vissza a webáruházba. A fizetés ennek ellenére megtörténhet, ám amennyiben a webáruház egy előredefiniált időintervallumon belül (alapértelmezés szerint 10-15 perc) nem zárja le az eredményt, a bank a tranzakciót reverzálja (a vásárló kártyáján történt foglalást feloldja). Ennek eredményeképp a tranzakció sikertelenné válik. A timeout-ot elkerülendő, a webshop szabályos időközönként le kell kérdezze a banktól a tranzakció állapotát. Bérleti konstrukció esetén a webáruház rendszer a timeout lekezelést automatikusan elvégzi.
K&H bankkártyás fizetés integráció
A K&H bankkártyás fizetés használatához meg kell adnunk a banktól kapott MID kereskedőazonosítót. Beállíthatjuk, hogy teszt-, vagy éles módban használjuk a rendszert.
Teszt módban a digitális aláírás ellenőrzése nélkül is elindíthatjuk a fizetési tranzakciót. Ha éles üzemmódban, vagy teszt módban digitális aláírás ellenőrzéssel használjuk a rendszert, fel kell töltenünk a .pem végződésű titkos kulcsot tartalmazó kulcsfájlt (pl.: private_key.pem). Bank által küldött leírás alapján generálnunk kell egy kulcspár, a titkos kulcsot tartalmazó kulcsfájlt kell itt feltölteni, a Banknak pedig el kell küldeni a publikus kulcsot tartalpazó fájlt.
Szintén el kell küldeni a Banknak a visszahívandó URL-t. A fizetőfelületről erre az URL-re kell visszairányítani a vásárlót a Banki tranzakció eredményének megjelenése után, és a sikertelen vagy megszakított tranzakció esetén is.
Tekintettel arra, hogy a vásárló mindennemű kapcsolatot megszakít a webáruházzal a fizetés idejére, elképzelhető, hogy nem is kerül vissza a webáruházba (a Bank fizetőoldalán fizetés nélkül bezárja a böngészőt, vagy a fizetés ugyan megtörténik, de valamilyen technikai hiba miatt nem kerül vissza a vebáruházba). Ezeknek az eseteknek a kezelésére a webshop szabályos időközönként le kell kérdezze a banktól a tranzakció állapotát. Bérleti konstrukció esetén a webáruház rendszer a timeout lekezelést automatikusan elvégzi.
A Bank munkatársai tesztvásárlást hajtanak végre, melynek során meggyőződnek arról, hogy a webáruház megfelel minden technikai és üzleti jellegű feltételnek. Sikeres banki tesztet követően a bank engedélyezi a kereskedőnek az éles banki rendszer használatát.
Borgun SecurePay (B-Payment) integráció
Magyarországon a B-Payment által képviselt Borgun SecurePay biztonságos bankfüggetlen online fizetési mód karbantartásban beállíthatjuk a webshop logót, amely a fizetési oldal bal felső sarkában a kereskedői adatoknál jelenik meg. Beállíthatjuk, hogy sikeres fizetést követően a webáruház üzemeltetője, illetve a vevő kapjon-e értesítő emailt a Borgun rendszeréből.
Ha ki van kapcsolva a vásárló nevének továbbítása, akkor a vásárlónak meg kell adnia a nevét a fizetési oldalon. Ha be van kapcsolva, akkor ki van töltve automatikusan, viszont nem lehet azt megváltoztatni.
Beállíthatjuk, hogy az elismervény oldal kihagyásával a vásárló automatikusan visszairányítódjon-e a webshopba a fizetés után.
Beállíthatjuk, hogy az összes kártyatársaság logója megjelenjen-e a fizetési oldalon, vagy csak a Mastercard és Visa brandek.
Beállíthatjuk, hogy a fizetési oldalon megjelenjenek-e a rendelési tételek, vagy csak az összesítés, illetve hogy teszt-, vagy éles módban használjuk a rendszert.
Engedélyezhetjük, vagy letilthatjuk a fizetési mód használatát az adott pénznemnél. Minden pénznemhez külön Kereskedő azonosító és Fizetési árjáró azonosító pár kapcsolódik. Meg kell adnunk a pénznemhez tartozó B-Paymenttől kapott kereskedő azonosítót, titkos kulcsot, illetve fizetési átjáró azonosítót.
GP webpay integráció
A Global Payments GP webpay biztonságos bankfüggetlen online fizetési mód karbantartásban meg kell adnunk a fizetési szolgáltatótól kapott kereskedői azonosítót (merchant number), fel kell töltenünk a .key, vagy .pem végződésű privát kulcsot tartalmazó kulcsfájlt (pl.: gpwebpay-pvk.key, vagy private_key.pem), és meg kell adnunk a privát kulcshoz beállított jelszót.
Beállíthatjuk, hogy a megrendelést ki kell-e fizetni automatikusan. Megengedett értékek:
- Nem szükséges azonnali fizetés
- Azonnali fizetés szükséges
PayPal integráció
Meg kell adnunk a PayPal regisztrációnál megadott email címet. Beállíthatjuk, hogy teszt-, vagy éles módban használjuk a rendszert, illetve megadhatjuk, hogy a PayPal fizetési oldalán megjelenjenek-e a rendelési tételek, vagy csak az összesítés. Továbbá be kell állítanunk, hogy a rendelés állapota milyen státuszra változzon függőben lévő fizetés után.
GoPay integráció
Meg kell adnunk a GoPay-tól kapott azonosító adatokat (GoPay ID, Client ID, Client Secret). Beállíthatjuk, hogy teszt-, vagy éles módban használjuk a rendszert, illetve kiválaszthatjuk, hogy átirányítással, vagy átirányítás nélkül működjön a fizetés.
Ha fizetés átirányítással van beállítva, akkor fizetéskor a vásárló automatikusan átirányításra kerül GoPay oldalára, és ott végzi el a hitelesítést és fizetést, majd ez után visszakerül a webáruházba. Ha nincs bekapcsolva az átirányítás, akkor nem lesz átirányítva a GoPay oldalára. Az átirányítás nélküli fizetés csak akkor lehetséges, ha a webáruház titkosított kapcsolattal rendelkezik (SSL tanúsítvány - https:// protokoll)
Az elérhető fizetési lehetőségeket megjeleníthetjük külön fizetési módonként, vagy egy fizetési módként, ebben az esetben beállíthatjuk az alapértelmezett fizetési lehetőséget, és a vásárló a GoPay felületén tud választani az elérhető fizetési lehetőségek közül.
Amennyiben az elérhető fizetési lehetőségeket külön fizetési módonként szeretnénk megjeleníteni, a megjelenő "Elérhető fizetési lehetőségek lekérdezése" nyomógombra kattintva letölthetők a GoPay-el kötött szerződés szerint elérhető fizetési lehetőségeket, majd mindegyiknél beállíthatjuk a megnevezést, és megadhatunk egy rövid szöveges leírást, mely megjelenik a vásárlóknak a megrendelés alatt a fizetési mód választásnál.
BIG FISH Payment Gateway integráció
A BIG FISH Payment Gateway integráció segítségével Ön többféle elektronikus fizetési megoldást kínálhat webáruházában. Ehhez csupán annyi a dolga, hogy beregisztrál a BIG FISH Payment Gateway rendszerébe, majd leszerződik a kívánt bankkal, illetve pénzintézettel.
A BIG FISH Payment Gateway beállításainál meg kell adnunk a Bolt azonosító, az API kulcsot, beállíthatjuk, hogy teszt-, vagy éles módban használjuk a rendszert, illetve engedélyezhetjük, vagy letilthatjuk a szolgáltatást. Ha a szolgáltatás le van tiltva, akkor a BIG FISH Payment Gateway rendszerén keresztül működő fizetési módok sem lesznek elérhetőek.
Jelenleg a BIG FISH Payment Gateway rendszerén keresztül elérhető online fizetési módok:
- UniCredit Bank bankkártyás fizetés
- K&H Bank SZÉP kártyás fizetés
- PayU
- PaysafeCash
- Wirecard QPAY